Ul. Wojciecha Sapety 10

41-407 Imielin

32 2256117

Sekretariat
534 400 720
oddział ul. Dobra 2

przedszkole.imielin@interia.pl

kontakt@przedszkoleimielin.pl

Piątek, 02.04.2021r.

Temat dnia: Wielkanocne świętowanie.

Witam wszystkie dzieci w piątek i zapraszam do wspólnej zabawy 🙂

  • Dzień rozpoczynamy od Wielkanocnej przygody.  
    Rodzic opowiada, pokazując ruchy ilustrujące treść. Dziecko naśladuje rodzica.

    Mały zajączek (przykucamy, przykładamy dłonie do głowy- robimy uszy zajączka) skakał po łące i zastanawiał się jaką, świąteczną niespodziankę przygotować dla swoich przyjaciół (skaczemy w przysiadzie w różnych kierunkach). Postanowił zrobić dla nich pisanki (naśladujemy malowanie pisanek). Kiedy były już gotowe, delikatnie poukładał je w wózku (naśladujemy przenoszenie pisanek w obu dłoniach z jednego miejsca na drugie). Powoli ciągnął wózek, aby rozwieść pisanki do swoich kolegów (naśladujemy ciągnięcie ciężkiego wózka za sznurek). Wózek był ciężki. Zajączek co pewien czas zatrzymywał się, ocierał pot z czoła (ocieramy pot z czoła raz jedną ręką raz drugą) oraz przeciągał się aby rozprostować plecy i ręce (przeciągamy się). Był już bardzo blisko domu kogucika, kiedy nagle potknął się i przewrócił (naśladujemy potknięcie i przewrócenie się). Wózek z pisankami przechylił się na bok, a pisanki poturlały się po trawie (turlamy się po dywanie w różnych kierunkach). Skorupki pisanek zaczęły pękać. Wykluły się z nich kurczątka (naśladujemy wykluwanie się
    kurczątek z jajek). Zajączek przestraszył się i zaczął uciekać (skaczemy w przysiadzie), a kurczątka machając swymi malutkimi skrzydełkami, pobiegły za nim (biegamy machając ugiętymi rękami). Kurczątka były jednak malutkie, dlatego szybko się zmęczyły .Przykucnęły na trawie (przykucamy), aby odpocząć. Tymczasem zajączek opowiadał przyjaciołom o swojej przygodzie, a oni się z niego głośno śmiali (naśladujemy śmiech).

  • Wielkanoc tuż, tuż… Zobaczcie film o Wielkanocnych tradycjach
    https://www.youtube.com/watch?v=E1j3X7cfHYk
    Spójrzcie na poniższe ilustracje, porozmawiajcie z rodzicami o tradycjach, które  goszczą w Waszych domach.

  • Na koniec zapraszam do wykonania zadań 🙂



Wytnij obrazki oznaczone przerywaną linią i uzupełnij nimi brakujące pola, tak aby rytm został zachowany.


Pozdrawiam i życzę miłego dnia.



Czwartek, 01.04.2021r.
Temat dnia: Wielkanoc tuż, tuż…

Witam wszystkie dzieci w czwartek i zapraszam do wspólnej zabawy

  • Dzień rozpoczniemy od gimnastyki.
    Do zabawy będzie nam potrzebna pisanka .

Kurczaki i kury chodzimy swobodnie po pokoju na hasło: kurczaki! Kucamy i staramy się przejść w ten sposób kilka kroków bez podpierania się rękami; kury! – wstajemy i idziemy kilka kroków zginając ręce w łokciach.
Hop, do górypodrzucamy pisankę trzymaną w dłoniach i staramy się ją złapać ponownie.

Nie zbij jajka!wykonujemy siad prosty z podparciem z tyłu, pisanka leżą obok stóp. Na sygnał rodzica podnosimy obie stopy i przez chwilę trzymamy je nad pisanką. Nogi powinny być wyprostowane, a kolana złączone.

Baranek na łącespacerujemy po pokoju na czworaka. Na sygnał rodzica zatrzymujemy się, zwijamy w kłębek i naśladujemy zjadanie trawy. Na kolejny sygnał kontynuujemy spacer.

Toczenie pisanek zdejmujemy kapcie i siadamy w siadzie prostym z podparciem z tyłu. Za pomocą stóp toczymy pisankę do przodu .

  • Spójrzcie na poniższe obrazki. Postarajcie się ustalić z rodzicem ich kolejność. Powiedzcie Czy to możliwe, żeby taka historia wydarzyła się naprawdę? Jeśli ktoś pomalowałby jajka w kurzym gnieździe, to jakie kurczęta by się z nich wykluły?

    źródło: bliżej przedszkola.pl

  • A teraz pisankowy masażyk . Dziecko siada za rodzicem. Rodzic prowadzi zabawę, inspirując dziecko słowami: W moim koszyczku leży pisanka… Dziecko rysuje kształt pisanki na plecach rodzica, który mówi: Na tej pisance są namalowane… (paski, kropki, kwiatki, gwiazdki itp.), a maluch rysuje te elementy na plecach rodzica. Po chwili zamieniają się miejscami.

  • Gdzie jest kurczątko?
    Do zabawy będzie nam potrzebny koszyczek i kurczątko.
    Zobaczcie kolejne obrazki i powiedzcie gdzie jest kurczątko (np. kurczątko stoi przed jajkiem; kurczątko stoi pomiędzy dwoma jajkami). A teraz spróbujcie ułożyć wasze kurczątko zgodnie z tym co widzicie na obrazku.


Pozdrawiam i życzę miłego dnia.

Środa, 31.03.2021r.
Temat dnia: Zwierzęta z wielkanocnego koszyczka.

 

Witam wszystkie dzieci w środę i zapraszam do wspólnej zabawy 🙂

  • Gdzie jest pisanka?
    Mamo, tato pobawmy się w wielkanocną odmianę znanej zabawy ciepło- zimno. Rodzic chowa pisankę (może być ona np. drewniana lub z czekolady) w dowolnym miejscu. Dziecko, na ten czas zakrywa oczy lub wychodzi do innego pomieszczenia. Gdy pisanka jest już ukryta, dziecko ma za zadanie odnaleźć ją na podstawie wskazówek rodzica. Jeśli znajduje się daleko od jajka, rodzic mówi: zimno, jeśli blisko – mówi: ciepło. Gdy dziecko jest bardzo blisko celu, mówi: gorąco. Po znalezieniu pisanki następuje zamiana ról.

  • A teraz posłuchajcie piosenki Kłótnia w koszyku wielkanocnym.

https://www.youtube.com/watch?v=cAKlPIpTJTI

Czy zapamiętaliście zwierzątka występujące w piosence?
O co się pokłóciły?
Spróbujcie naśladować ich odgłosy:
Kurczątko piszczy pi pi pi



Baranek beczy be be be



Zajączek skacze kic kic kic



Pisanki wesoło śmieją się

A teraz zaśpiewajcie piosenkę naśladując zwierzątka

  • Na koniec zapraszam do zabawy plastycznej.
    Będą nam potrzebne wydrukowane zwierzątka, a do wypełnienie pustych miejsc plastelina, farby lub bibuła.


Pozdrawiam i życzę miłego dnia.


Wtorek 29.03.2021r.
Temat dnia: Jajka i jajeczka.


Witam wszystkie dzieci i zapraszam do wspólnej zabawy

Na początek proszę o przygotowanie dwóch jajek: jednego surowego, a drugiego ugotowanego na twardo.

  • Zabawę rozpoczynamy od przewiązania dziecku oczu chustą bądź szalikiem. Następnie kładziemy przed dzieckiem jajko (surowe) i prosimy by za pomocą dotyku rozpoznało przedmiot. Kiedy dziecko poda właściwą odpowiedź, wspólnie wymieńcie właściwości jajka np. ma twardą, ale kruchą skorupkę i trzeba się z nim delikatnie obchodzić.

  • Przeprowadzimy eksperyment – czy jajko jest świeże czy też nie? Do tego celu będziemy potrzebowali szklanki wody oraz jajka użytego w pierwszej części zabawy. Ostrożnie wkładamy jajko do wody i obserwujemy co się stanie. Jeśli jajko uniesie się do góry to oznacza, że jest nieświeświeże. Natomiast jeżeli pozostanie na dnie – jest świeże. Dobrze ilustruje to poniższy filmik:
    https://www.youtube.com/watch?v=F0got4S2ky8

  • A teraz zapoznajmy się z budową jajka. W tym celu rozbijamy jajko na talerzyk i prosimy dziecko by powiedziało z czego się składa (białko, żółtko, skorupka). Zwracamy uwagę na zarodek i wyjaśniamy dziecku, że kurczątka wykluwają się z jajek, w których są zarodki.

Źródło: noizz.pl

  • Czas na slalom z jajkiem. Zaproście do wspólnej zabawy rodziców. Będzie nam potrzebne ugotowane jajko i łyżka. Dziecko trzyma w ręce łyżkę na której kładziemy jajko i porusza się
    w rytm muzyki (raz szybko, raz wolno) po wyznaczonym torze. Stara się aby w czasie zabawy jajko nie spadło z łyżki. A teraz zamiana ról!
    Muzyka „Szybko- wolno”: https://www.youtube.com/watch?v=afceLnZTLP4

  • Zabawa w kodowanie.
    Do zabawy będą nam potrzebne wydrukowane poniższe karty oraz nożyczki. Wytnijcie jajka i dopasujcie je pod względem dwóch cech: koloru i wielkości.




  • Na koniec dopasuj cienie.
    Pozdrawiam i życzę miłego dnia.

Poniedziałek, 29.03.2021r.
Temat dnia: Koszyczek wielkanocny.

Witam wszystkie dzieci i zapraszam do wspólnej zabawy!

Na początku troszkę się poruszamy 😊

  • Zabawa ruchowo-naśladowcza Przedświąteczne porządki.

Naśladujcie czynności pokazane przez rodzica, związane z wykonywaniem przedświątecznych porządków np.: odkurzanie, zamiatanie, ścieranie kurzu, mycie okien, trzepanie dywanów itp. Zabawę można tez przeprowadzić jako „kalambury”, wtedy rodzic pokazuje czynność, a dziecko odgaduje i naśladuje ruchy rodzica.

  • A teraz wygodnie usiądźcie i posłuchajcie wiersza A. Widzowskiej (fragment).

Wielkanoc

Kurko, proszę, znieś jajeczka,
śnieżnobiałe lub brązowe,
ja z nich zrobię na Wielkanoc
cud-pisanki kolorowe.

Do koszyczka je powkładam,
z chlebkiem, babką lukrowaną,
potem pójdę je poświęcić
z bratem, siostrą, tatą, mamą.

Przy śniadaniu wielkanocnym
podzielimy się święconką
i buziaka dam mamusi,
zajączkowi i kurczątkom.

  • Porozmawiajcie z rodzicami o wysłuchanym wierszu, spójrzcie na ilustrację koszyczka, powiedzcie, co się w nim znajduje. Rodzic wyjaśnia dziecku co to takiego „Święconka” ,
    kiedy ją spożywamy oraz jaka jest symbolika wybranych pokarmów.

  • A teraz zapraszam do kolejnej zabawy.

Do jej wykonania będą nam potrzebne: kartka papieru w wybranym kolorze, nożyczki, klej oraz wydrukowana karta pracy. Wytnijcie koszyczek i przyklejcie go na kartce. Teraz wybierzcie te elementy, które powinny się znaleźć w koszyczku, wytnijcie je i przyklejcie. Całość możecie ozdobić np. rysunkami bazi lub wiosennych kwiatów.

ŻYCZĘ MIŁEJ ZABAWY 

Przewiń do góry