Konsultacje
– ul. Sapety –
Czwartki: g. 14.00 – 15.00 za pośrednictwem poczty elektronicznej, pod adresem: monicatomanek@wp.pl
– ul. Dobra –
Za pośrednictwem poczty elektronicznej pod adresem aleksandra69@poczta.fm
Czerwiec ul. Dobra
CZERWIEC
Drodzy Rodzice!
Zachęcam do skorzystania z dostępu do platformy „Bilingual Future”, na której znajdują się materiały z języka angielskiego dla dzieci 3-4 letnich oraz 5-6 letnich do nauki w domu.
Dostęp do materiałów dla dzieci i rodziców jest bezpłatny do 31 maja 2020r.
Po tym okresie dla chętnych rodziców istnieje możliwość zakupu dostępu do platformy na kolejny rok w promocyjnej cenie 59 zł.
Aby zalogować się na platformę, proszę o wysłanie do mnie maila na adres monicatomanek@wp.pl ,
wtedy podam Państwu dane do logowania.
Pozdrawiam 🙂
Monika Tomanek
Język angielski dla dzieci z przedszkola przy ul. Dobrej
5 – latki z przedszkola przy ul.
Dobrej
Słownictwo w maju
Temat: Animals
– zwierzęta
a bunny –
króliczek
a duck –
kaczka
a pig –
świnia
a cat – kot
a dog – pies
a tail – ogon
clean –
czysty
dirty –
brudny
feet – stopy
to wash –
myć (się)
to climb –
wspinać się
to swim –
pływać
to hop –
skakać
to roll –
turlać się
Propozycje
zabaw w domu:
– naśladujemy
zwierzęta
– gra w
memory z wykorzystaniem kart ze zwierzętami
– poznajemy
zwierzęta po odgłosach
– wykonujemy
czynności
Zachęcam do
zobaczenia filmików i piosenek, które pomogą w nauce angielskiego:
https://www.youtube.com/watch?v=S6Ait911Emo
https://www.youtube.com/watch?v=bV8MSaYlSbc
https://www.youtube.com/watch?v=_6HzoUcx3eo
Pozdrawiam.
Aleksandra Wajda
6 – latki z przedszkola przy ul.
Dobrej
Słownictwo w maju
Temat: Wild
animals – dzikie zwierzęta.
a lion – lew
a parrot – papuga
a monkey –
małpa
a kangaroo –
kangur
I’ve got… –
Ja mam…
Who I am? –
Kim jestem?
That’s me! –
To ja!
a monster –
potwór
eyes – oczy
teeth – zęby
wings –
skrzydła
a tail –
ogon
big – duży
short –
krótki
long – długi
Propozycje
zabaw w domu:
–
Rozpoznajemy
zwierzęta po ich odgłosach.
–
Naśladujemy
zwierzęta.
–
Pokazujemy
części ciała.
Zachęcam do
zobaczenia filmików i piosenek, które pomogą w nauce angielskiego:
https://www.youtube.com/watch?v=CA6Mofzh7jo
https://www.youtube.com/watch?v=OwRmivbNgQk
https://www.youtube.com/watch?v=p5qwOxlvyhk
Pozdrawiam.
Aleksandra Wajda
Język angielski dla dzieci z przedszkola przy ul. Sapety
Drodzy Rodzice!
Zapraszamy do zabaw z dziećmi w języku angielskim. Poniżej przedstawiamy materiał jaki realizujemy w miesiącu maju.
3-latki
Słownictwo:
„My family” – moja rodzina
Mummy – mama
Daddy – tata
Family – rodzina
Flower – kwiat
Bow tie – kokarda
Presents – prezenty
Piosenki:
Zabawy:
– nazywanie członków rodziny
– zakrywanie kart, wskazywanie gdzie się znajdują
– rysowanie na paluszkach poszczególnych członków rodziny, śpiewanie piosenki
4-latki
Słownictwo:
„My family” – moja rodzina.
„Means of transport” – środki transportu.
Mummy – mama
Daddy – tata
Car – samochód
Train – pociąg
Boat – łódka
Balloon – balon
Piosenki:
Zabawy:
– nazywanie członków rodziny oraz środków transportu
– gra w memory
– naśladowanie poszczególnych środków transportu
5-latki
Słownictwo:
„My family” – moja rodzina.
„Nature” – przyroda.
Mummy – mama
Daddy – tata
Baby – dziecko
Sister – siostra
Brother – brat
Flower – kwiat
Bush – krzak
Tree – drzewo
Family photo – zdjęcie rodzinne
Piosenki:
Zabawy:
– nazywanie członków rodziny, słownictwa związanego z przyrodą
– budowanie wieży z plastikowych kubeczków z użyciem kart obrazkowych
– gra w bingo
Wielkanocne propozycje słownictwa i piosenek dla chętnych
3-latki
Bunny – króliczek
Easter eggs – pisanki
Basket – koszyk
Chick – kurczaczek
Propozycja piosenek:
https://www.youtube.com/watch?v=hb9tt7LiYrc
https://www.youtube.com/watch?v=1pF7JpvUhcQ
4-latki:
Bunny – króliczek
Easter eggs – pisanki
Basket – koszyk
Chick – kurczaczek
Lamb – owieczka
Propozycja piosenek:
https://www.youtube.com/watch?v=hb9tt7LiYrc
https://www.youtube.com/watch?time_continue=24&v=X2HL2oR94Sw&feature=emb_title
https://magdabusybee.blogspot.com/2017/03/15-easter-songs.html?fbclid=IwAR2zlme8JnbziF6qNWB-eSO4qWiNubsK_5v3Qg8NtgxQvjQRkcK8wlGKSbA
5-latki:
Bunny – króliczek
Easter eggs – pisanki
Basket – koszyk
Chick – kurczaczek
Flower – kwiat
Lamb – owieczka
Cake – ciasto
Propozycje piosenek:
https://www.youtube.com/watch?time_continue=65&v=85iD8QA9X_M&feature=emb_title
https://www.youtube.com/watch?time_continue=80&v=4hfV3ubcnqM&feature=emb_title
https://magdabusybee.blogspot.com/2017/03/15-easter-songs.html?fbclid=IwAR2zlme8JnbziF6qNWB-eSO4qWiNubsK_5v3Qg8NtgxQvjQRkcK8wlGKSbA
Opracowała: Monika Tomanek
Język angielski dla dzieci z przedszkola przy ul. Dobrej
5 – latki z przedszkola przy ul. Dobrej
Słownictwo w marcu
Temat: Clothes – ubrania
a hat – czapka
a scarf – szlik
a jumper – sweter
a coat – płaszcz
boots – buty zimowe
It’s hot! – Jest gorąco!
It’s cold! – Jest zimno!
Propozycje zabaw w domu:
– nazywajcie ubrania znane dziecku w języku angielskim
– gra w memory z wykorzystaniem kart z ubraniami
– rysowanie postaci ubranej w poszczególne części garderoby
Słownictwo w kwietniu
Temat: Parts of the body – części ciała.
a head – głowa
hands – dłonie
a tummy – brzuch
legs – nogi
toes – palce u stóp
a tail – ogon
a nose – nos
eyes – oczy
ears – uszy
a mouth – usta
hair – włosy
big – duży
small – mały
Propozycje zabaw w domu:
– nazywaj swoje części ciała i je wskazuj
– gra memory z częściami ciała
– narysuj stwora z różnych części ciała (np. 3 heads, 2 noses, 5 legs)
– zagraj w Simon says: np. Touch your nose
– poproś dziecko o przyniesienie małych i dużych przedmiotów
6 – latki z przedszkola przy ul. Dobrej
Słownictwo w marcu
Temat: Food – jedzenie.
a pizza – pizza
broccoli – brokuł/y
tomatoes – pomidory
a pineapple – ananas
ham – szynka
cheese – ser
to chop – siekać
to slice – kroić na plastry
to grate – trzeć (na tarce)
in – w
on – na
under – pod
I’m hungry! – Jestem głodny!
Here you are. – Proszę bardzo.
Thank you! – Dziękuję!
Do you like…? – Czy lubisz…?
Propozycje zabaw w domu:
– Zgromadźcie zabawkowe lub prawdziwe produkty spożywcze i bawcie się w sklep : Can I help you?, I’d like…. Here you are.
– Zawiąż dziecku oczy i daj do spróbowanie produkty oraz pytaj jak się nazywają: What is it?
– Zróbcie razem pizzę
Słownictwo w kwietniu
Temat: Parts of the body – części ciała.
a head – głowa
hands – dłonie
a tummy – brzuch
legs – nogi
feet – stopy
arms – ramiona
a nose – nos
eyes – oczy
ears – uszy
a mouth – usta
hair – włosy
Nod your head! – Pokiwaj głową!
Pat your tummy! – Poklep się po brzuchu!
Stretch your arms! – Wyciągnij ramiona!
Clap your hands! – Klaśnij w dłonie!
Bend your legs! – Ugnij nogi!
Stamp your feet! – Tupnij!
Propozycje zabaw w domu:
– Poproś dziecko, by poruszało tą częścią ciała, której nazwę wypowiesz: Move your feet!, Nod your head!
– Wykonajcie rysunek postaci ze wskazanych części ciała
– Nazywajcie swoje części ciała
Zachęcam wszystkie moje grupy do zabawy razem z dziećmi z Wielkiej Brytanii:
https://www.youtube.com/watch?v=RuiNTepOdZY
https://www.youtube.com/watch?v=-4jR93wlyts
https://www.youtube.com/watch?v=KP1lA51xKfU
https://www.youtube.com/watch?v=RbF-ucgThN0
Zapraszam na konsultację online za pośrednictwem poczty elektronicznej pod adresem aleksandra69@poczta.fm
Język angielski dla dzieci z przedszkola przy ul. Sapety
Drodzy Rodzice!
Zapraszamy do zabaw z dziećmi w języku angielskim. Poniżej przedstawiamy materiał jaki realizujemy w miesiącu kwietniu
3- latki
Słownictwo: Animals’ homes – Zwierzęta i ich domy
Fish – ryba
Bird – ptak
Frog – żaba
Grass – trawa
Water – woda
Tree – drzewo
Propozycje zabaw w domu:
– nazywanie obrazków ze zwierzętami w języku angielskim
– witanie się ze zwierzątkami (hello frog/fish/bird)
– używanie śmiesznych głosów do nazywania zwierząt (np. piskliwie, nosowo, skrzekliwie)
– zakrywanie kart ze zwierzątkami – zgadywanie, gdzie się znajdują
– zabawa „What is missing?” – zakrywanie jednej z kart, dziecko odgaduje czego brakuje
– żegnanie się ze zwierzątkami (Bye-bye frog/bird/fish)
Propozycje piosenek:
https://www.youtube.com/watch?v=fKwly0drSEU
https://www.youtube.com/watch?v=kxadwrInyTI
https://www.youtube.com/watch?v=jYAWf8Y91hA
https://www.youtube.com/watch?v=pUpsVkNumWM
https://www.youtube.com/watch?v=C3c8fzbsfOE
4 – latki
Słownictwo: Bugs – Owady
Ladybird – biedronka
Ant – mrówka
Bee – pszczoła
Caterpillar – gąsienica
Grass – trawa
Flower – kwiat
Propozycje zabaw w domu:
– nazywanie obrazków z owadami
– zabawa ruchowa – skakanie przy obrazkach i nazywanie ich (jump three times on the „bee”)
– zabawa „What’s this?” – zakrywanie karty pluszakiem, dziecko nazywa zasłoniętą kartę
– używanie śmiesznych głosów do nazywania owadów (np. piskliwie, nosowo, skrzekliwie, cicho, głośno)
– zabawa „What is missing?” – zakrywanie jednej z kart, dziecko odgaduje czego brakuje
Propozycje piosenek:
https://www.youtube.com/watch?v=oybEMWW23uU
https://www.youtube.com/watch?v=bn8QLdWJYl8
https://www.youtube.com/watch?v=gAcDUEgMgmY
https://www.youtube.com/watch?v=RNUZBHlRH4
5 – latki
Słownictwo: Farm animals – Zwierzęta na wsi
Bunny – królik
Duck – kaczka
Cat – kot
Pig – świnia
Dog – pies
– Actions – Czynności
Swim – pływać
Climb – wspinać się
Roll – tarzać się
Hop – podskakiwać
Run – biegać
Propozycje zabaw w domu:
– nazywanie obrazków ze zwierzętami wiejskimi
– słuchanie odgłosów zwierząt i nazywanie ich
https://www.youtube.com/watch?v=KQSWqKNZpwk&fbclid=IwAR15b3VsLDiho5ZhgQJhtBO1Zp-cUd9hwxhaxY2-QwINeTOIOrRaDqoaiMQ
– naśladowanie odgłosów zwierząt i dopasowywanie do odpowiedniego zwierzątka
– zabawa – rodzic mówi nazwę zwierzątka a dziecko podnosi odpowiednią kartę
– zabawa ruchowa – skakanie przy obrazkach i nazywanie ich (jump three times on the „bunny”)
– zabawa „What’s this?” – zakrywanie pluszakiem karty, dziecko nazywa zasłoniętą kartę
– używanie śmiesznych głosów do nazywania zwierząt (np. piskliwie, nosowo, skrzekliwie, cicho, głośno)
– naśladowanie ruchów zwierząt – hop like a bunny, run like a dog, roll like a pig, swim like a duck, climb like a cat
– pokazywanie dziecku karty – dziecko podaje nazwę zwierzątka i wykonuje odpowiednią czynność
Propozycje piosenek:
https://www.youtube.com/watch?v=zXEq-QO3xTg
https://www.youtube.com/watch?v=MCjhynvMunE
https://www.youtube.com/watch?v=Vu0-98fgnRo
https://www.youtube.com/watch?v=SNZRQ-C8b4M
https://www.youtube.com/watch?v=WsiRSWthV1k
Opracowała: Monika Tomanek
Drodzy Rodzice!
Zapraszamy do zabaw z dziećmi w języku angielskim. Poniżej przedstawiamy materiał jaki realizujemy w miesiącu marcu.
3 latki
-face – twarz
-nose – nos
-mouth – usta
-eyes – oczy
-mirror – lustro
4 latki
-puppet – kukiełka
-head – głowa
-arms – ręce
-body – ciało
-knees – kolana
-feet – stopy
5 latki
-tail – ogon
-head – głowa
-hands – ręce
-tummy – brzuch
-legs – nogi
-toes – palce u nóg
-nose – nos
-eyes – oczy
-ears – uszy
-mouth – usta
-hair – włosy
Zapraszamy również do odwiedzenia stron internetowych z zabawami
i piosenkami w języku angielskim:
https://panimonia.pl/2016/10/19/angielski-w-przedszkolu-piosenki-gry-i-zabawy-do-wykorzystania/?fbclid=IwAR2r3wg7EXbxOY3cMBSvBbGGRuCkV-kfNYNEz8ZRDc7ljXy32s2n9FeZKXw
Opracowała: Monika Tomanek