Ul. Wojciecha Sapety 10

41-407 Imielin

32 2256117

Sekretariat
534 400 720
oddział ul. Dobra 2

przedszkole.imielin@interia.pl

kontakt@przedszkoleimielin.pl

Język angielski

Nauczyciel języka angielskiego: mgr Monika Brom

Data: 13.04.2021r.

Temat: „ Wheater in Spring” (pogoda wiosną)

Zabawa dla 3 i 4-latków:

 

1.Do utrwalenia tematu warto powtórzyć wcześniejsze zabawy. Kolejna zabawa z wykorzystaniem wcześniejszych obrazków: chodzimy w kole, obrazki leżą porozrzucane na dywanie, jedna z osób woła stop!, każdy z uczestników podnosi najbliższy obrazek i mówi jaka to pogoda.

2.Piosenka:

https://www.youtube.com/watch?v=Jn7uAsLWXpk

3. Połącz linie i pokoloruj słońce.

Zabawy dla 5 i 6-latków:

 

1. Do utrwalenia tematu warto powtórzyć wcześniejsze zabawy. Kolejna zabawa z wykorzystaniem wcześniejszych obrazków: chodzimy w kole, obrazki leżą porozrzucane na dywanie, jedna z osób woła stop!, każdy z uczestników podnosi najbliższy obrazek i mówi jaka to pogoda.

2.  Kalambury. Jedna osoba losuje obrazek z powyższego zestawu, nie pokazuje pozostałym, ruchem rąk, gestem, pokazuje o jaką pogodę chodzi. Zadaniem drugiej osoby jest odgadnięcie jaka pogoda jest na wybranym obrazku.

3. Połącz obrazki aktywności z odpowiednią pogodą.

Data: 06.04.2021r.

Temat: What’s the weather like today? (Jaką mamy dzisiaj pogodę?)

Zabawy dla 3-latków:



Pomocne będą poniższe obrazki.

1.Obrazki układamy obok siebie i powtarzamy trzykrotnie nazwy pogody, dzieci powtarzają po nas, następnie dziecko zamyka oczy a my zabieramy jedną z kart prosimy dziecko o otworzenie oczu i pytamy co się zgubiło? Zabawę powtarzamy kilka razy.

Piosenka:

https://www.youtube.com/watch?v=Jn7uAsLWXpk

Przydatne zwroty:

Close your eyes- zamknij oczy

Open your eyes- otwórz oczy

What’s missing?- co się zgubiło?

2. To prosta gra na poznanie kolorów. Mówimy “touch’” i podajemy konkretny kolor (np. “green”) a zadaniem dziecka jest znalezienie przedmiotu w wymienionym przez nas kolorze. Zabawę możemy modyfikować w dowolny sposób używając innych kategorii, np. kształtów (np. “touch something round”)

 

Zabawy dla 6-latków:

1. Pomocne będą poniższe obrazki.

Obrazki układamy obok siebie i powtarzamy trzykrotnie nazwy pogody, dzieci powtarzają po nas, następnie dziecko zamyka oczy a my zabieramy jedną z kart prosimy dziecko o otworzenie oczu i pytamy co się zgubiło? Zabawę powtarzamy kilka razy.

Przydatne zwroty:

Close your eyes- zamknij oczy

Open your eyes- otwórz oczy

What’s missing?- co się zgubiło?

1.      Piosenka:

https://www.youtube.com/watch?v=CXKj7bm4Ops

2.      Układamy obrazki tak na powyższej ilustracji. Powtarzamy nazwy pogody kilka razy. Następnie odwracamy wszystkie obrazki i pytamy co jest tutaj?. Zabawy się kończy, gdy odwrócimy wszystkie obrazki.

Pomocny zwrot: What is here?

3.      Obrazek. Proszę pokolorować parasol wg instrukcji.

 

 

Temat: „ Wheater in Spring” (pogoda wiosną)

Zabawa dla 3-latków:

Do utrwalenia tematu warto powtórzyć wcześniejsze zabawy. Kolejna zabawa z wykorzystaniem wcześniejszych obrazków: chodzimy w kole, obrazki leżą porozrzucane na dywanie, jedna z osób woła stop!, każdy z uczestników podnosi najbliższy obrazek i mówi jaka to pogoda.

Piosenka:

https://www.youtube.com/watch?v=Jn7uAsLWXpk

 

Zabawy dla 6-latków:

1. Do utrwalenia tematu warto powtórzyć wcześniejsze zabawy. Kolejna zabawa z wykorzystaniem wcześniejszych obrazków: chodzimy w kole, obrazki leżą porozrzucane na dywanie, jedna z osób woła stop!, każdy z uczestników podnosi najbliższy obrazek i mówi jaka to pogoda.

2.  Kalamury. Jedna osoba losuje obrazek z powyższego zestawu, nie pokazuje pozostałym, ruchem rąk, gestem, pokazuje o jaką pogodę chodzi. Zadaniem drugiej osoby jest odgadnięcie jaka pogoda jest na wybranym obrazku.

 

Temat: „Happy Easter”

Zabawy dla 3-latków:

1. Poniższe obrazki układamy na stole, dywanie przed dzieckiem, powtarzamy kilka razy nazwy. Prosimy o zamknięcie oczu ( close your eyes), rozsypujemy, mieszamy obrazki. Prosimy o otworzenie oczu dziecka (open your eyes), zadaniem dziecka jest poukładanie obrazku w kolejności jak wcześniej.

2. Piosenka:

https://www.youtube.com/watch?v=hb9tt7LiYrc

Piosenka jest pomysłem do wspólnej zabawy, można wraz z dzieckiem wykonywać polecenia zajączka: skakać, potrząsać nosem, poruszać uszami itp.

3.Świąteczny obrazek, może być okładką kartki świątecznej:

 

Zabawy dla 6-latków:

1.      Poniższe obrazki układamy na stole, dywanie przed dzieckiem, powtarzamy kilka razy nazwy. Prosimy o zamknięcie oczu ( close your eyes), rozsypujemy, mieszamy obrazki. Prosimy o otworzenie oczu dziecka (open your eyes), zadaniem dziecka jest poukładanie obrazku w kolejności jak wcześniej.

2.      Piosenka:

https://www.youtube.com/watch?v=gPaaDjhVKqk

Piosenka może być pomysłem na wspólną zabawę, jest szybka, rytmiczna, wraz z zajączkiem wielkanocnym trzeba wykonywać takie polecenia jak: spacer, obrót, bieg.

3.      „noise-quiet”- Jeden z powyższych obrazków musimy schować tak, aby dziecko nie widziało, następnie bawimy się podobnie do polskiej wersji zabawy w „ciepło -zimno”, ale tutaj gdy dziecko jest daleko od obrazka jesteśmy cicho, gdy jest coraz bliżej zaczynamy mówić szeptem kończąc na głośnym mówieniu nazwy obrazka.

4.      Obrazek wielkanocny proszę pokolorować wg instrukcji:

Data: 31.03.21r.

Grupa: 3-4-latki

„Happy Easter!”

Pomocne obrazki:

 

Zadania:

1.       „What’s missing?”

Układamy obrazki przed dzieckiem, powtarzamy nazwy. Dziecko zamyka oczy, rodzic w tym czasie zabiera jeden z obrazków, zadaniem dziecka jest odgadnąć co zniknęło?

2.       „What’s colour?”

Przedstawiamy dziecku obrazki, pytamy o kolor każdego obrazka. Dziecko odpowiada, może poszukać w pokoju zabawek w tym samym kolorze.

3.       Piosenka

https://www.youtube.com/watch?v=hb9tt7LiYrc

 

4.       Połącz króliczka z jajkiem wielkanocnym.

Data: 31.03.21r

Grupa: 5-latki

„Happy Easter!”

Pomocne obrazki:

 

Zadania:

1.„What’s missing?”

Układamy obrazki przed dzieckiem, powtarzamy nazwy. Dziecko zamyka oczy, rodzic w tym czasie zabiera jeden z obrazków, zadaniem dziecka jest odgadnąć co zniknęło?

2.„What’s colour?”

Przedstawiamy dziecku obrazki, pytamy o kolor każdego obrazka. Dziecko odpowiada, może poszukać w pokoju zabawek w tym samym kolorze.

 

3.Piosenki

https://www.youtube.com/watch?v=D7z-aJqTw1U

https://www.youtube.com/watch?v=Tyyh8rhwKQ8

 

4.       Zadanie.

Język angielski

Nauczyciel języka angielskiego: mgr Monika Tomanek

 

Rok szkolny 2020/2021

Rozkład zajęć w poszczególnych grupach:

Grupa
Wtorek
Czwartek
Kotki
8.15 – 8.30
8.30 – 8.45
Motylki
8.00 – 8.15
9.00 – 9.15
Muchomorki
8.45 – 9.00
9.15 – 9.30
Niezapominajki
8.30 – 8.45
8.45 – 9.00
Jeżyki
10.00 – 10.15
9.30 – 9.45
Stokrotki
10.45 – 11.00
9.45 – 10.00
Myszki
9.30 – 10.00
10.30 – 11.00
Leśne ludki
11.00 – 11.30
11.00 – 11.30
Misie
10.15 – 10.45
10.00 – 10.30
Grupa
Poniedziałek
Środa
Skrzaty
10.45 – 11.00
10.45 – 11.00

Luty – February

3-latki:

Na naszych zajęciach językowych:
  • poznajemy nazwy pojazdów,
  • śpiewamy piosenki: Driving in my car, We all fall down,
  • utrwalamy poznane słownictwo poprzez zabawy ruchowe.
Kluczowe słowa i zwroty, które dzieci poznają podczas zajęć językowych:
–  car – samochód
– bike – rower
– boat – łódka
– airplane – samolot
– train – pociąg
– What’s this? – Co to jest?
– It’s a… – To jest…

4-latki:

Na naszych zajęciach językowych:
  • poznajemy nazwy pojazdów,
  • śpiewamy piosenki: Driving in my car, We all fall down
  • utrwalamy słownictwo poprzez zabawy ruchowe.
Kluczowe słowa i zwroty, które dzieci poznają podczas zajęć językowych:
–  car – samochód
– bike – rower
– boat – łódka
– airplane – samolot
– train – pociąg
– bus – autobus
– What’s this? – Co to jest?
– It’s a… – To jest…

5-latki:

Na naszych zajęciach językowych:
  • poznajemy nazwy pojazdów,
  • śpiewamy piosenki: Vehicles, My yellow car,
  • utrwalamy słownictwo poprzez zabawy ruchowe.
Kluczowe słowa i zwroty, które dzieci poznają podczas zajęć językowych:
–  car – samochód
– bike – rower
– boat – łódka
– airplane – samolot
– train – pociąg
– bus – autobus
– taxi – taxi
– What’s this? – Co to jest?
– It’s a… – To jest…
 
Przewiń do góry