Ul. Wojciecha Sapety 10

41-407 Imielin

32 2256117

Sekretariat
534 400 720
oddział ul. Dobra 2

przedszkole.imielin@interia.pl

kontakt@przedszkoleimielin.pl

 

WITAM W PIĄTEK 16 KWIETNIA

 

TEMAT DZISIESIEJSZEGO DNIA „ ZABAWY Z KSIĘŻYCEM I SŁOŃCEM”

 

 

Dziś proponuję zacząć od ćwiczeń gimnastycznych

Ćwiczenia wzmacniające mięśnie grzbietu –Reakcja na sygnały słuchowe i wzrokowe. Do wykonania ćwiczeń potrzebny nam będzie samodzielnie wykonany woreczek np. z grochem, ryżem (może być to również torebka strunowa wypełniona grochem, ryżem itp.)

 

  • Ćwiczenie orientacyjno-porządkowe i wyprostne: Dziecko maszerujcie dookoła pokoju, bierze woreczek i kładzie go na głowie. Następnie kolejno: maszeruje, podbiega, podejmuje próbę siadu skrzyżnego. Cały czas stara się utrzymać woreczek na głowie.

  • Ćwiczenie tułowia —skłony w przód: dziecko siada skrzyżnie, wkłada woreczek pod brodę i przytrzymuje go, ręce kładzie na kolanach. Następnie wykonuje skłon daleko w przód, po czym lekko odchyla głowę i wypuszcza woreczek na podłogę. Podnosi woreczek ręką, wkłada pod brodę i powtarza ćwiczenie.

  • Ćwiczenie mięśni grzbietu: dziecko kładzie się przodem, twarzą do rodzica. Wspiera się na łokciach i robi z dłoni lornetkę. Wspólnie z rodzicem patrzą na siebie przez lornetki. (Ćwiczenie powtarzamy kilkukrotnie).

  • Ćwiczenie równowagi: Dziecko kładzie woreczek na stopie. Idzie ostrożnie, opierając się na pięcie i uważa, aby woreczek nie spadł. Następnie podrzuca woreczek stopą w gorę i próbuje złapać rękoma. Następnie kładzie woreczek na drugą nogę i próbuje powtórzyć ćwiczenie.

  • Skręty tułowia i ćwiczenie równowagi: Dziecko staje na jednej nodze, drugą podnosi zgiętą w tył. Próbuje położyć woreczek na odwróconej stopie (podeszwie). Następnie zmiana nogi i ponowne wykonanie ćwiczenia.

  • Rzuty: Dziecko podrzuca woreczek rękoma w gorę i łapie. Stara się, aby woreczek nie upadł na podłogę.

  • Podskoki: Dziecko wkłada woreczek między stopy (woreczek ustawiony pionowo). Skacze obunóż w miejscu nie wypuszczając woreczka —trzyma go mocno. Skacze w przód i w tył

 

Zachęcam do zabawy „Tańczące niebo”  – to ekspresja ruchowa do wybranych utworów muzycznych –w tym ćwiczeniu chodzi o to, aby dziecko ruchem wyraziło własne odczucia podczas słuchania muzyki.

 

Zadaniem rodzica  jest włącznie utworów –mogą to być tylko fragmenty (linki poniżej) i wspólny z dzieckiem taniec

 

  • Musorgski -„Taniec kurcząt w skorupkach” -https://www.youtube.com/watch?v=e2ziz9Z6G84

  • IN THE HALL OF THE MOUNTAIN KING https://www.youtube.com/watch?v=r__Dk4oWGJQ

  • Michael Jackson -Billie Jean –proszę puścić dzieciom obraz I przygotować dwie drewniane łyżki kuchenne 😉 https://www.youtube.com/watch?v=g1o4tCn5PvE

 

A teraz coś na rozruszanie- znane dzieciom piosenki w świetnych układach

 

Taniec zygzak -https://www.youtube.com/watch?v=PWFjRWSaBuA

Katy Perry Roar -dance -https://www.youtube.com/watch?v=0bcswUrZsf4

Antique -Opa Opa –wizyta w Egipcie 😉 -https://www.youtube.com/watch?v=IJNQCT18F58

 

 

Lepienie z plasteliny kształtów słońca, księżyca i gwiazd– zachęcam do zabaw z użyciem plasteliny– pomaga to świetnie rozwinąć zdolności manualne dzieci. Proszę o przygotowanie kartki lub podkładki w kolorze nieba (granatową, czarną lub błękitną –dzieci mogą same przygotować taką kartkę po prostu malując ją farbami). Kolejnym krokiem jest formowanie z plasteliny gwiazd i księżyca, słoneczka i chmur. W plastelinę można również wkleić cekiny w kształcie gwiazdek. Powstanie piękne plastelinowe „niebo”

 

Zabawa ruchowa przy akompaniamencie instrumentu „Skaczące gwiazdki”– do przeprowadzenia tej zabawy będzie nam potrzebny instrument (może to być bębenek, tamburyno, grzechotka, trójkąt). Zadaniem rodzica jest gra na instrumencie –dziecko „zamienia się” w tym czasie w gwiazdkę, która podskakuje w rytm który słyszy.

 

Inne propozycje zabaw na dziś

 

  • Zabawa orientacyjno – porządkowa „Gwiazdki nocą”. Dzieci – gwiazdy kręcą się dookoła własnej osi, wymachując rękami ( gwiazdki mrugają). Kiedy pojawia się słońce- rodzic, gwiazdki przestają mrugać –zatrzymują się.

  • ” Układamy gwiazdozbiory” – rodzic jest architektem, który planuje rozkład gwiazd. Kieruje dzieckiem, mówiąc, ile kroków ma postawić, tak by znalazł się w odpowiednim miejscu, np. 2 kroki do przodu i 2na prawo.

  • Zabawa ” Leśna pobudka”. Dziecko – słońce stoi na środku pokoju. Pozostali domownicy – wiewiórki biegają po pokoju na czworakach. Gdy słońce zachodzi, dzieci – wiewiórki zasypiają. Dziecko będące słońcem kuli się, na znak nadejścia nocy.

  • Zabawa z szalikiem ” Słońce i Ziemia”. Jedna osoba jest Słońcem, druga kulą ziemską. Oczy dziecka odgrywającego Ziemię są związane szalikiem. Rodzic oprowadza dziecko – Ziemię dookoła Słońca.

  • Zabawa twórcza ” Mleczna droga”. Dziecko smaruje klejem niebieską kartkę i posypuje ją kaszą manną- tworząc drogę mleczną

Miłej zabawy 🙂

 

 

DZIEŃ DOBRY W CZWARTEK 15 KWIETNIA

TEMAT DNIA: „W POSZUKIWANIU NOCY”

 

Dzisiaj zaczniemy od wysłuchania opowiadania Urszuli Piotrowskiej Piesek i noc.

Piesek i noc

Jak wiadomo, po nocy przychodzi dzień, a kiedy przeminie dzień, nadchodzi noc. I tak było zawsze. Ale mały pluszowy Piesek zażyczył sobie pewnego ranka, że chce nocy właśnie teraz. Takiej prawdziwej, z księżycem i gwiazdami!

– Hej hop! – zawołał rozbawiony Trampolinek. – Musisz poczekać, bo Ziemia nie może obracać się szybciej.

– Nie będę czekał, hau, hau – powtarzał Piesek. – Idę poszukać nocy.

I pomaszerował przed siebie. Zastanawiał się, kogo by tu zapytać o drogę.

Zawołał do promieni słonecznych:

– Promyki, promyki, gdzie jest noc?

Ale promyki nie słyszały, bo były bardzo zajęte. Musiały ogrzać i oświetlić mnóstwo miejsc. Jak to robiły każdego dnia.

Potem zapytał wiatru, ale wiatr pokręcił się, pokręcił, zaszumiał po swojemu, bo myślał, że piesek żartuje i pomknął gdzieś daleko.

Piesek poszedł dalej. Nagle zobaczył stadko szpaków, które kąpało się w kałuży. Przez chwilę przyglądał się wesołej zabawie, a potem zapytał:

– Szpaki, szpaczki, czy wiecie, gdzie jest noc?

– Nie wiemy, ale może sowa ci powie, bo ona bardzo lubi noc.

Pobiegł szczeniaczek do lasu, by odnaleźć drzewo, w którego dziupli mieszkała sowa.

– Sowo, sowo, czy wiesz, gdzie jest noc?

– Oczywiście, że wiem, hu, hu, hu – wymądrzała się sowa. – Na drugiej półkuli.

– Czy to daleko, hau, hau?

Sowa uśmiechnęła się do Pieska.

– Daleko, daleko. Lepiej wracaj do przedszkola, a noc sama cię odnajdzie.

– Ja pierwszy ją odnajdę! – upierał się Piesek. – Polecę do niej samolotem.

– Hu, hu, hu, jak sobie chcesz – wzruszyła sowa ramionami. – Tylko zanim dotrzesz na miejsce, to tam już będzie dzień.

– Idę się spakować i pożegnać z przyjaciółmi, hau, hau.

Pomerdał zadowolony ogonkiem i pobiegł do przedszkola. Po drodze spotkał prawdziwego psa Reksa, który kopał dołek obok dołka. Reks zauważył pluszowego kuzynka i zaszczekał:

– Może byś mi pomógł znaleźć kość, którą gdzieś tu zakopałem? Póki jeszcze świeci słońce i wszystko widać.

Piesek ochoczo zabrał się do pracy i po chwili razem wykopali wielką starą kość. Potem znowu ją zakopali i szczeniaczek pomaszerował do przedszkola.

A tymczasem wokoło zaczęło robić się szaro. Kiedy Piesek dotarł na przedszkolne podwórko, nastała noc. Taka, jakiej szukał – z księżycem i gwiazdami. Przed drzwiami czekał na pieska Trampolinek.

– Trampolinku, Trampolinku, widzisz, jednak znalazłem noc, hau, hau i nie muszę nigdzie lecieć.

– Hej hop! – zawołał Trampolinek. – Bardzo się cieszę, choć zajęło ci to cały dzień

Odpowiedzcie  na pytania:

 Czego szukał Piesek?

Kogo pytał o drogę?

Jakie ptaki kąpały się w kałuży?

Dlaczego sowa nie wierzyła, że Piesek odnajdzie noc?

Jak długo Piesek szukał nocy?

 Zabawa z dokańczaniem zdania „Kiedy jest ciemno…”. Mówimy np.:

Kiedy jest ciemno… kładę się spać  dziecko podaje swoje zakończenie, zabawę powtarzamy kilka razy wymyślając inne zakończenia.

Zabawa ruchowa orientacyjno-porządkowa „Słońce wstaje, słońce śpi”.

Dzieci naśladują swoim ciałem słońce. Z pozycji na klęczkach wstają, ustawiając się wysoko na palcach na znak wschodzącego słońca. W tej pozie zostają, dopóki nie usłyszą dźwięku – sygnału np. klaśnięcia. Na sygnał kulą się – słońce zachodzi.

Ćwiczenie umiejętności rozpoznawania i kontynuowania rytmu „Słońce, księżyc i gwiazda”.

Rodzic rysuje na kartce wzór np.

Słońce  księżyc  słońce  księżyc  gwiazdka   

Słońce  gwiazdka  księżyc słońce  gwiazdka  księżyc

Słońce  słońce  gwiazdka  księżyc  słońce  słońce  gwiazdka  księżyc

Zadaniem dzieci jest przerysowanie go ołówkiem na swojej kartce papieru

i dokończenie sekwencji  (rytmu) według podanego wzoru.

 

Inne propozycje zabaw na dziś:

  • Zabawa „Co jest za oknem”- nazywanie tego co widzimy, ćwiczenie wypowiadania się całym zdaniem

  • Zabawa matematyczna „Kostki”- dziecko rzuca równocześnie dwoma kostkami i przelicza oczka

  • Zabawa na czworakach „Żuczek”

  • Zabawa skoczna „Skacz jak kangur”

  • Rysowanie kredą na chodniku- Mapa mojego przedszkola

 

Propozycja pracy plastycznej „Zegar pór roku”

Miłego dnia 🙂

 

 

 

WITAMY WAS W ŚRODĘ 14 KWIETNIA

TEMAT DNIA „ŚPIEWAMY KOŁYSANKĘ”

 Zacznij dzisiaj od wysłuchania kołysanki „Siwa chmurka”

https://www.youtube.com/watch?v=0XyvgK3x8aM

Spróbuj odpowiedzieć na pytania: co to jest kołysanka? o czym jest ta kołysanka?,

jaka jest muzyka- cicha, głośna? Kiedy śpiewamy kołysanki?

 

Pobaw się teraz swoim głosem i spróbuj wypowiedzieć swoje imię głośno a potem cicho.

Które słowa kojarzą Ci się z ciszą, a które z hałasem?

Spróbuj porozmawiać z rodzicem nt tego czy wszyscy śpią nocą.

Ustalcie wspólnie, które zwierzęta są aktywne w dzień, a które prowadzą nocny tryb życia?

https://www.youtube.com/watch?v=ko2jKJLR8uc

 

Propozycja pracy plastycznej

 

Inne propozycje zabaw na dziś

  • Zabawa rzutna- rzucanie piłką do celu np. do wiadra

  • Zabawa twórcza wzorki- układanie wzorów z materiału przyrodniczego

  • Zabawa orientacyjno- porządkowa – sowy śpią- sowy polują- reagowanie na umówiony sygnał

  • Gwiazdozbiory- rysowanie kredą na chodniku

  • Zabawy ze skakanką

 

Miłego dnia:)

TEMAT TYGODNIA : DZIEŃ I NOC

DZIEŃ DOBRY WE WTOREK 13 KWIETNIA

DZISIEJSZY TEMAT: KIEDY JEST NOC?

Pamiętacie jaką literkę wczoraj poznaliśmy?

Poproś rodzica o tacę z kaszą manną i spróbuj pisać palcem na kaszy- to świetna zabawa.

Rozwiążcie  zagadki :

  • Żółte i gorące,

    na błękitnym niebie.

    Ogrzewa Ziemię,

    zwierzęta i ciebie. (słońce)

  • Kiedy po niebie wędruje nocą,

    dokoła niego gwiazdy migocą.

    Raz jest jak rogalik, raz okrągły jak talerz.(księżyc)

To  symbole dnia –słońce i nocy- księżyc.

 

Jakie  czynności wykonujemy w ciągu dnia

(budzimy się, jemy śniadanie, jesteśmy w przedszkolu, bawimy się, gramy… )

a jakie w ciągu nocy (śpimy, odpoczywamy).  Spróbuj te czynności naśladować

Jeśli macie w domu globus i latarkę  poproście rodzica o wyjaśnienie następstwa dnia i nocy.

 

Inne propozycje zabaw na dziś

  • Nawlekanie koralików na gruba nitkę

  • Zabawa w odbijanie baloników z rodzicem lub rodzeństwem- Do mnie do ciebie

  • Układanie puzzli

  • Układanie ścieżek z patyków

  • Budowanie wież z klocków i porównywanie ich wysokości

  • Kolorowanka „Dzień i noc”

 

 

PONIEDZIAŁEK 12.04.

TEMAT DNIA: N JAK NOC

WITAMY WAS W PONIEDZIAŁEK 12 KWIETNIA. PROPOZYCJA ZABAW I ZAJĘĆ NA DZIŚ

W dniu dzisiejszym będzie nam towarzyszyć literka N, poproście rodziców o wydrukowanie lub napisanie na kartce dużej litery N, a teraz wy spróbujcie palcem napisać ja po śladzie, a może spróbujecie w powietrzu lub na podłodze? A teraz pokoloruj literkę w dowolny sposób.

Poproś rodzica o kawałek sznurka lub szalik i spróbuj ułożyć kształt litery N

A teraz zabawa z obrazkami-  nazwij obrazki  i podziel te wyrazy na sylaby

Inne propozycje zabaw słownych i słuchowych

  • Zabawa słowna- kończenie wyrazów, które zaczynają się podaną sylabą- na, no, ne, nu,

  • Zabawa- wymyśl sam- podaj słowa, które mają w swojej nazwie głoskę n i wskaż gdzie ona występuje

  • ( na początku, na końcu czy w środku)

 

 

Rozwiąż zagadkę:

 Przychodzi do nas z dala,
gwiazdy na niebie zapala.
Do snu układa słońce,
a budzi gwiazd tysiące. (noc)

Zachęcam was do wykonania pracy

plastycznej  pt „Nocne niebo”

Pobawcie się też na podwórku, może uda wam się napisać

literkę N patykiem na ziemi.

Bawcie się dobrze. Miłego dnia 🙂

Przewiń do góry