Ul. Wojciecha Sapety 10

41-407 Imielin

32 2256117

Sekretariat
534 400 720
oddział ul. Dobra 2

przedszkole.imielin@interia.pl

kontakt@przedszkoleimielin.pl

Piątek, 16.04.2021r.
Temat dnia: Ufo.


Witam wszystkie dzieci w piątek i zapraszam do wspólnej zabawy.

  • Dziś dzień rozpoczynamy od jogowej wyprawy w kosmos. Gotowi? Startujemy !!!
    Link https://www.youtube.com/watch?v=DBYZXW
  • W tym tygodniu rozmawialiśmy o… Brawo! Każdy z Was pamięta, że mówiliśmy o kosmosie. Poznaliście wiele nowych słów i określeń. Czas podsumować tą wiedzę. Spróbujcie rozwiązać zagadki:

Zawsze jest nad nami. To płacze czasami deszczem, to śmieje się słońcem albo gwiazd tysiącem. (niebo) 

Kiedy po niebie wędruje nocą, dokoła niego gwiazdy migocą. Raz jest jak rogalik, raz okrągły jak talerz. Kiedy słońce wschodzi, wnet z nieba ucieka. (księżyc)

Co to za złota świetlana kula, która swym ciepłem Ziemię otula? (słońce)

W dzień ich nie ujrzysz, chociaż są nad nami. Można je zobaczyć nocą i wieczorami.(gwiazdy)

  • Doprowadź kosmitę do jego statku.

  • Zaproście rodziców na masażyk relaksacyjny pt. Kosmita.

Usiądźcie wygodnie. Rodzic zaczyna rysować na plecach dziecka . Po zakończeniu następuje zamiana miejsc.
Była sobie mleczna droga – rysujemy na plecach dziecka palcem krętą linię;
Pełna wielu błyszczących gwiazd. – stukamy palcami po plecach
Na jednej z planet – rysujemy palcem koło
Ufoludek mieszka co chude nóżki ma – dwoma palcami rysujemy na plecach dwie linie
Ma duże zielone uszy – łaskoczemy dziecko w uszy
I szyję długą ma. – gładzimy szyję dziecka
Dwa okrągłe brzuszki – dwoma palcami rysujemy dwa kółka
I śmieje się ha, ha, ha. – łaskoczemy dziecko w brzuszek.

  • A teraz pora na pracę plastyczną. Dziś mam dla Was propozycję wykonania rakiety.

Będą nam potrzebne: rolka z papieru, papier kolorowy, bibuła, klej i nożyczki.
Pozdrawiam i życzę miłego weekendu.

 

Czwartek, 15.04.2021r.
Temat dnia: Gwiazdy, gwiazdeczki.

Witam wszystkie dzieci w czwartek.

  • Dzień rozpoczynamy w podskokach.
    Link: https://www.youtube.com/watch?v=4YFmTNqTfsU

     

  • Posłuchajcie wiersza D. Gellner Gwiazdy, gwiazdeczki.

Gwiazda z miną uśmiechniętą
Tupie w górze złotą piętą.
Bez latarki i bez świeczki


Chodzi nocą na wycieczki.
Chodzi, chodzi aż do rana,
No i świeci sobie sama!

Odpowiedzcie na pytania:
– Co robi gwiazda?
– Kiedy na niebie widzimy gwiazdy?

  • Wiecie o tym, że na niebie oprócz gwiazd są również planety, ale o tym, niech opowie Wam film.
    Link: https://www.youtube.com/watch?v=ahkKIg8NVS0


  • Zapraszam Was do wykonania zadania:

  • Propozycja pracy plastycznej na dziś – stwórzcie własny kosmos.

Do wykonania pracy będą nam potrzebne:
Płyta Cd, czarna kartka, klej oraz inne materiały, które chcecie wykorzystać np. brokat, żelopisy, folia aluminiowa, cekiny, kształty z kolorowego papieru wg własnego pomysłu. Pracę rozpoczynamy od przyklejenia płyty, która będzie w centrum naszego kosmosu, pozostałą przestrzeń wypełniamy gwiazdami i planetami wg własnego pomysłu

Pozdrawiam i życzę miłego dnia.

Środa, 14.04.2021r.
Temat dnia: Chcę być kosmonautą.

Witam wszystkie dzieci w środę.

  • Dzień rozpoczynamy od zabawy Duży i mały skok.
    https://www.youtube.com/watch?v=InxomdEHL8M

  • Poćwiczyliśmy, teraz posłuchajcie piosenki Chciałbym zostać kosmonautą.
    Link:
    https://soundcloud.com/user-956760406/chcia-bym-zosta-kosmonaut-s-i

I. Mój kolega chciałby zostać marynarzem,
wszystkie oceany bardzo dobrze zna,

koleżanka mówi, że będzie aktorką.
A ja, a ja, a ja?

Ref.: Kosmonautą chciałbym zostać, kosmonautą
i zamienić na rakietę taty auto,
podróżować nią po długiej mlecznej drodze
i odwiedzać nowych ufoludków co dzień.

II. Moja siostra lubi jeździć na rowerze,
wszystkie drogi w okolicy dobrze zna,

starszy brat odwiedza wciąż nieznane kraje.
A ja, a ja, a ja?

Ref.: Kosmonautą chciałbym zostać, kosmonautą…

  • Porozmawiajcie na temat piosenki.
    – Kim chcieliby zostać koledzy i koleżanki chłopca?
    – Kim chciałby zostać chłopiec?
    – Co robi kosmonauta?
    – Kim chciałoby zostać rodzeństwo chłopca?

  • Spójrzcie na ilustracje. Nazwijcie – Co przedstawiają obrazki ? Czy wiecie jakie jest ich zadanie ? Podzielcie na sylaby wyrazy:
    a-stro-nau-ta, ra-kie-ta, te-le-skop, ła-zik.


  • Na koniec zapraszam do wykonania zadania:

źródło:mac.pl

Pozdrawiam i życzę miłego dnia.


Wtorek, 13.04.2021r.
Temat dnia: Wyprawa na zieloną planetę.

Witam wszystkie dzieci we wtorek.

  • Na początek Gimnastyka robotów. Zaproście rodziców do wspólnej zabawy.
    Link: https://www.youtube.com/watch?v=OZ54i4ecwWA

  • A teraz wyruszamy na zieloną planetę …
    Usiądźcie na krzesełku symbolizującym rakietę (możecie zamknąć oczy) i posłuchajcie historyjki odczytanej przez Rodzica.

Witam na pokładzie statku kosmicznego. Zapraszam was w niezwykłą podróż – na zieloną planetę. Zapnijcie pasy. Ruszamy. Statek wznosi się coraz wyżej i wyżej. Ziemia robi się coraz mniejsza… Jaka ona błękitna! Ale, ale, czujecie? Robicie się coraz lżejsi. To dziwne uczucie to stan nieważkości – unosicie się w powietrzu, jakby pływacie w nim. Widzicie na zewnątrz ciemność kosmosu, którą rozświetlają migoczące gwiazdy. Zapadacie w sen, który będzie trwał kilka lat, ale dla was to tylko chwila.
Budzicie się. Statek kosmiczny zbliża się do zielonej planety. Patrzycie w zachwycie na zbliżającą się planetę. Serce wam bije mocno. Oto cel naszej wyprawy. Na planecie jest życie. Lądujecie. Otacza was uśmiechnięty tłum. Czy przyjmą was życzliwie? Jak wyglądają mieszkańcy zielonej planety? Czy są podobni do was? Jak wygląda życie na planecie?

Rodzic przerywa opowieść i pyta:

Jak nazywała się planeta?
– Jak mogli wyglądać mieszkańcy zielonej planety?

Wychodzicie ze statku. Witają was tłumy uśmiechniętych twarzy, ludzkich twarzy, tylko… zielonych. Co za ulga! Zwiedzacie planetę. Jest taka podobna do Ziemi, tylko wszystko jest zielone.
Wracacie na Ziemię, szczęśliwi, że gdzieś jest życie podobne do naszego.

  • Po kosmicznej podróży proponuję zabawę Rakieta.
    Siadamy  na piętach, dłonie trzymamy na udach. Na słowa Rodzica: Uruchamiamy rakietę, zaczynamy uderzać rytmicznie w uda: najpierw powoli, potem coraz prędzej. Następnie kręcimy rękami młynek – najpierw powoli, potem coraz prędzej. Na słowo: Start wyciągamy ręce do góry i głośno krzyczymy: Uuuuu! (rakieta odleciała). Zabawę powtarzamy kilka razy.

  • A teraz poćwiczymy nasze buzie naśladując minki ufoludków

  • Na koniec zachęcam do wykonania pracy plastycznej Zielona planeta.
    Poproście rodziców o wycięcie dużego koła, które będzie Waszą planetą. Wykorzystajcie różne materiały np. farby, kredki, bibułę, plastelinę, pompony. Wypełnijcie planetę stworkami, domami i roślinami według własnego pomysłu.


Pozdrawiam i życzę miłego dnia.

Poniedziałek, 12.04.2021r.
Temat dnia: Zasypianka z ufoludkiem.

Witam wszystkie dzieci w poniedziałek. W tym tygodniu będziemy zajmować się kosmosem. Zapraszam Was do kosmicznej podróży

  • Dzień rozpoczynamy od gimnastyki. Zaproście rodziców do wspólnych ćwiczeń.
    Link: https://www.youtube.com/watch?v=FacAJxiIzh4&t=84s

  • A teraz rozruszajmy nasze buzie i nauczmy się rymowanki.

    Ufoludki, ufoludki
    to zielone, małe ludki.

    Powtarzajcie rymowankę z różnym natężeniem głosu: cicho – głośno, szybko – wolno.

  • Posłuchajcie opowiadania A . Onichimowskiej Zasypianka z ufoludkiem.
    Mam na imię Egon, a mój statek kosmiczny – Ogon. Mieszkamy na Marsie. Najbardziej lubię podróżować nocą. Ogon lata cicho jak ćma i jest tak malutki, że wszędzie możemy się wślizgnąć. Oblatywałem kiedyś po raz pierwszy planetę Ziemia. Ciekawe, czy jest zamieszkana… zastanawiałem się, zbliżając coraz szybciej do rozjarzonej kuli. Ogon zniżył lot i znalazłem się naprzeciwko domu z uchylonym oknem. Już po chwili byliśmy w środku. W łóżku spał olbrzym. Był częściowo przykryty. Miał na pewno jedną rękę, jedno ucho i głowę porośniętą ciemną trawą. Nie wiem, jak się poruszał, czy też na sprężynie, jak ja, czy jakoś inaczej, bo bałem się go odsłonić. Na mojej planecie najwyższy mieszkaniec ma dwadzieścia centymetrów wzrostu. A potem znalazłem dwa statki kosmiczne. – Co robisz? – spytał Ogon. – Próbuję uruchomić te rakiety. Przecież to są trampki! Nie ciągnij za sznurowadła, bo urwiesz! I w czym jutro ten chłopczyk pójdzie do przedszkola? – wskazał antenami na śpiącego olbrzyma. Nie chciałem dłużej słuchać, jak Ogon się mądrzy. Był już kiedyś wcześniej na Ziemi, z moim bratem. – Odlatujemy! – zatrzasnąłem kabinę. Olbrzym poruszył się gwałtownie. Ma jednak dwoje oczu, zauważyłem. I dwoje rąk. A skoro nosi trampki, ma również nogi… Wszystko to zapisałem szybko w moim elektronicznym notesie. – Wielki ze mnie naukowiec – mruknąłem z dumą na pożegnanie, wzlatując ponad dachy.
  • Czy udało Wam się zapamiętać:

Jak się nazywał ufoludek?
Skąd przyleciał?
Czy był on przyjazny względem nas, ludzi?
Z czym Egon pomylił trampki?
Jak się poruszał?

  • Spójrz na poniższe ilustracje i określ nastrój ufoludka. A może spróbujesz pokazać takie same minki ?


  • Na koniec zapraszam do wykonania zadań:

Wytnij elementy, poskładaj ufoludka i naklej całość w wyznaczonym polu.

Pozdrawiam i życzę miłego dnia.

Przewiń do góry